Thursday, December 17, 2009

" Maal Hijrah @ Awal Muharam "

salam maal hijrah

Awal Muharram or Maal Hijrah merupakan suatu hari yang penting bagi umat Islam kerana ia menandakan peristiwa penting yang berlaku dalam sejarah Islam. Ia memperingati penghijrahan Nabi Muhammad S.A.W dari Kota Makkah ke Madinah pada tahun 622 Masihi. Berlaku pada 1 Muharam, ia merupakan hari pertama Takwim Hijrah. Kat negara kite, Maal Hijrah merupakan hari keagamaan di mana umat Islam mengadakan solat sunat di masjid-masjid di seluruh negeri (sok aku nk try pegi la kot.. huhu). Maal Hijrah merupakan hari cuti umum di Malaysia (so? sok cuti la!!!).

So, sempena maal hijrah yg mulia esok aku nak start ngn azam baru la. nak bukak buku baru. coz before dis buku aku penuh ngan tulisan2 maha karya syaitan. haha. so aku nak pas nie buku aku diisi ngn maha suci malaikat2. hoe so. aku sedar aku sngt banyak wat mistakes before dis. sngat banyak. sngt banyak menyakitkan hati orang2 kat sekeliling aku. aku xnak da wat camtu. maaf ye!

lastly aku nak MOHON MAAF dekat semua yg aku penah gaduh, tumbuk, sepak, terajang, ngorat, berasmara. bercumbu, melukakan hati, tekecil hati ngn aku, apape je la.. mohon maaf skali lagi! aku try xwat lagi sume 2... pray for god!!

.kiut tol budak nie berdoa. hope awek aku gini.

p/s: there is certain thing in a life, when u know it's a mistake, but u don't really know its a mistake, because the only way 2 really know it s a mistake is to make the mistake and look back and say yup!! that was a mistake.. so the biger mistake will be the not make a mistake......

3 comments:

ChUcK SaGaCiOuS said...

agak sngal la...
ko nk wish cmner lg...
tu mmg awek lu kot...
readers...that is
syarifah nabila al-yahya...
his gf...wo0t-w0ot~~

Carl Samsudin said...

yeke awek aku? xprasan la bro! haha.

ChUcK SaGaCiOuS said...

ok2...
alasan dtrima..
mgkin kau still
blur2 kot...
lmbtnyer nk smbuh
eh pnyakit blur nie

The Old Entry

Related Posts with Thumbnails