Sunday, January 24, 2010

" Damai Sudah "

Kawan. apa itu kawan? member? kawan baik.. perlu ada ke? kadang-kadang aku rasa kita tak perlu pon kawan baik bila hidup kita dipenuhi dengan kawan-kawan yang suam-suam kuku tapi mengembirakan. apa tujuan kawan baik? untuk luahkan masalah. kongsi susah senang? ada lagi ke orang macam tu? kalau aku lelaki perlu ke ada kawan baik? kawan baik tu harus la lelaki ke perempuan? if lelaki.. tak geli ke? if perempuan.. tak skandal ke?. so. aku tak da kawan baik. semua sama rata sama rasa.

Masalah demi masalah akan timbul bila kita over kawan. lebih-lebih pasal kawan. kadang-kadang masalah tu bukan masalah kita. yang kita nak sibok pasal masalah kawan tu buat apa? konon caring la. bila tangan kiri sakit tangan kanan turut sakit? itu macam? lepas tu? kita yang terlibat sekali. tunjuk hebat la if boleh backup kawan. stress bile kalah. happy bila menang. sampai bila?

Bila kita jauh dari group of kawan? kita jarang dpat join aktiviti yang diorng buat? sebab kita jauh. cuba faham. tak perlula nak cakap-cakap kita tak ingat dekat kawan bila da ada kawan baru. silap. masalahnya jauh. jika dekat. pasti akan jumpa. tiada beza kawan lama dan kawan baru. cuma susah untuk yang baru bermesra dengan yang lama.

Kadang-kadang kita tersepit antara kawan sini da kawan sana bila conflict berlaku antara kawan. tak penting semua tu. cuba undur semula dan fikir. apa tujuan kita berkawan? ikhlas ke? if ikhlas tak kesah apa yang terjadi. kawan tetap kawan. fikir secara postif. jika tidak kerana kawan. hidup kesorangn if keluarga berjauhan. korang baik ke dengan keluarga?

Makan kawan? bnyak kali terjadi? sebab apa? tak boleh control diri. kadang-kadang buat dulu then baru fikir. menyesal. nasib baik kawan pemurah hati. maafkan segalanya. tapi? tak serik buat lagi. rampas kawan punya. bermesra. berpeluk. lupa. itu milik kawan.

Penat la fikir bila sini kawan, sana kawan, sini sakit hati, sana sakit hati. ragam dunia. kawan lawan kawan. lama-lama baik balik. penat gaduh. DAMAI SUDAH~
tiba-tiba ada diana naubi dekat sini. kenapa? sebab dia kawan aku. salah ke aku nak letak gambar dia?

ini la diana naubi @ yana kuda.

rockstar!

sweet ke?

ko ingat lagi masa ni yana?

dikala ko gemok yana.

aku pon pelik kenapa ada gambar yana pulak aku post kat entry ni. mungkin aku rindu nak lepak dengan kawan aku sorang ni kot. siapa tahu?

p/s: damai itu indah. cari kawan yang tidak berkaitan untuk rileks.



4 comments:

irena said...

gylaa mantap!
nk gamba jugaaaak! hehehehe.
peace!

Carl Samsudin said...

hahaha. hebat tak kakak lu? jom bergambar irena!!

faieqah said...

best entry ni
pasal kawan2.. ;)

Anonymous said...

entry yg bagus utk dikongsi..minta izin nk share d fb saya..saya xde blog..boleh..?

The Old Entry

Related Posts with Thumbnails