Monday, February 22, 2010

" semen = sperm? "


Entry kali ni mungkin ada yang nak mengutuk aku. tapi aku tak kesah. apa aku buat ni bukan pekara tak senonoh. semua ni fakta. just maybe ada yang ingin tau tapi segan-segan. so meh aku story dekat korang ok. so that korang tak perlu segan nak tanya orang lain. just baca kat sini then google buat research ok. semen dengan sperm tu apa beza?

huh! ni la sperm. korang jangan nak buat geli. ni la korang-korang dulu. yang dekat atas skali tu aku.

Actually aku malas nak story pasal ni. aku just nak tunjuk korang gambar dekat bawah ni. tapi macam tak nampak je kan. so meh aku story sikit-sikit pasal bende alah dalam gambar kat bawah ni. lets cekedaud! (siapa tak sangup sila tekan alt-f4 sekarang). eh! sanggup pulak korang scroll down.

  • sperm dihasilkan dalam testis
  • dalam semen hanya terdapat 10% je sperm. yang lain suma enzym, vitamin c, calcium, protein, sodium, zinc, citric acid and fructose sugar.
  • apa yang lelaki tu makan can effect the taste of their semen.
  • daging merah, susu, bawang, garlic and coffee membuatkan rasa pahit dan beracid.
  • buah-buahan boleh buat semen rasa manis. haha.
  • 1 teaspoon semen mengandungi 200-500 juta sperm.
  • khinzir merupakan benda hidup paling banyak kandungan sperm dalam semen.
  • purata kelajuan semen ketika ejaculation dalam 31mph. faster than jaguar!!
  • jarak ejaculation bagi manusia normal dalam 7-10 inches. (world record 18 inches).
  • semen mostly dalam ph 7.2-8. so its mostly neutral.
  • 5% dari para gadis adalah alergic to semen. anda bagaimana?
  • 5 days = jangka hayat sperm inside woman.
  • 3 hours = jangka hayat sperm dekat toilet seat. haha.
  • etnik-etnik Papua New Guinea percaya. untuk menjadi lelaki yang matang. young boy must swallow the semen of their eldest.

that's all from me. aku malas nak borak panjang. nanti aku kene ban. tapi salah ke. semua ni fakta apa. setuju?

p/s: no comment.



10 comments:

aizul said...

so sepatutnya kat akhir ko punya hujah tuh ko patut ckp...

ada sapa mahu vitamin C?? ianya bagus untuk kulit muka anda!!! cobalah!!! ahahhahaha

Carl Samsudin said...

owh. kene sapu kat muka ke? aku xtau la ajoy. haha. naive. wtf!

Jard The Great said...

wow....... ehehehe.. kira aku lahir sbb sperma yg paling kuat gak la...

Carl Samsudin said...

anda champion! tnya bapa anda apa dia suka makan zaman muda2!

suchajojo said...

so ko da dewasa lom ni? ko pn etnik papua new guinea kan

Carl Samsudin said...

jua. suke hati je nak ckap aku kan. wandi sehat. ehem2..

~Layla Yuki~ said...

laju dari jaguar! aish...
tak boley jadik!!
hahaha

Carl Samsudin said...

hati2 dijalan raya layla!

F U N F A B U L O S I T Y said...

fakta ni mmg best!open laaa-watper nak ban2 lak?kan ?rare info is the BEST! secara tak langsong-kita belajar- ;D

Carl Samsudin said...

yeayh! terbaik!!!

The Old Entry

Related Posts with Thumbnails