Wednesday, March 10, 2010

" Proton Emas "


If sekali imbas memang cun, stylo, ala-ala europe car teros! Maybe team proton hired designer dari luar untuk design kereta terbaru dari proton ni. korang tengok la bentuk-bentuk lama kereta proton. sepesen je kan. so kereta hybrid terbaru dari proton ni diberi nama EMAS.

Kereta compact yang kecik, kemungkinan lower than 1.5cc.

Pandangan hadapan.

Pandangan belakang.

Pandangan sisi.

Pandangan atas. aku wonder. cermin hadapan kereta ni bersambung terus jadi atap ke? if cermin pecah dengan atap-atap sekali ranap?

Dalaman memang standard proton.

Style jugak.

Ini canggih!

Belum ada harga yang dikeluarkan lagi. dengar cerita kereta ni guna electric. betul ke? kereta ni keluar dengan 3 model.

2nd model.

3rd model.

p/s: aku nak tukar kereta baru. kereta aku macam makin banyak problem jek.

5 comments:

Jawa a.k.a USERMODE said...

wah... nice found. 2nd model tuh nampak cun~!! nak tukar kereta jugelah ... power window dia nyer controller tuh siyes cam futuristic abes~!

kusut said...

nampak cam kecik. memang kecik ke ek? hmm.. proton buat kereta makin kecik perodua sebok buat mpv. haha dah tebalik

tapi aku suke lah side view tu. nampak cool. just that sangat kurang minat dgn interior.. kalau tone down sikit futuristik design tu maybe kurang poyo terase :P

Carl Samsudin said...

apapa pon kita tunggu la yek kreta ni sma2. if murah aku boleh amik satu!

tima true.warna said...

comel gile kete ni!!
dah mcm smartcoupe la pulak.
hwah..kalo die kuar thn depan, sempat la nak keje dulu, kumpul duit wat down payment. nguahaha..

John said...

apapa pon kita tunggu la yek kreta ni sma2. if murah aku boleh amik satu!

The Old Entry

Related Posts with Thumbnails