Wednesday, June 2, 2010

" Kereta Rosak = Seribu Masalah "


Salam Rabu to all!! hope semua sihat di pagi-pagi rabu ini. hope yang ada kenderaan tu, keadaan kenderaan anda jugak dalam keadaan sihat sejahtera. jangan jadi macam aku. kenderaan aku bermasalah. so. tak boleh nak gerak mana-mana. bosan!!

.burst.

Nak dijadikan cerita hari khamis lepas. sehari sebelum wesak day aku ke Singapore pergi ambil Pa aku. lupa pulak yang esoknya cuti. so berpusu-pusu la singaporean yang baru je dapat gaji nak bercuti dekat Malaysia. so aku pon tersangkut la dalam jam yang amat sangat bersama-sama mereka. then bila nak sampai jek dekat custom tu. lagi 3-4 kereta jek sudenly kereta aku 'POMMMMM!!!'. meletop siot. aku dah cuak. semua orang tengok aku time tu. ingat aku ni terrorist nak meletopkan bom agaknya. aku terus berhentikan kereta aku then aku tolak kereta aku ke tepi. agak lama la aku tunggu kereta aku cool down tu. nasib baik ada orang ica dekat situ tolong aku.

Cek-punya-cek rupanya paip gas aircond yang pecah. so takda problem sangat la kan. still boleh drive kereta tu. just aircond je la takda. so aku drive la. sampai kuantan dowh!! bila sampai kuantan aku pi la betolkan kereta aku dekat workshop. yang macam ci**inya. tokeh workshop 2 layan aku macam nak tak nak jek. tau la aku kereta apa jek. if aku bawak ferrari mesti ko sujud dekat aku. bukan sekali jek aku pergi workshop 2. tapi 3 kali. ingatkan dah ok tapi tak. tak reti kot tokeh 2 nak jadi mekanik. baik lu jual pisang gorang jek. lagi bagus. *mood sakit hati bila kereta problem*.

.Mekanik yang macam ci**i.

p/s: doakan keselamatn keluarga aku. flight pukul 3 pagi. enjoy your holiday!!

8 comments:

::ienafazlyna:: said...

tiub gas econ kete aku pun pecah gak..sampai skrg tak de masa nak g betulkan lagi..mmg hangin kalo kereta tgh rosak...rasa cam nak angkat campak lam laut ajek

SD said...

ko kete rosak buhsan...aku xda keta lagi la buhsan.....ari2 duk umah....huhu~~~~

siapekah aku ? said...

degil ni..aku suruh betolkan kt tampoi tu..xla smpai 2-3 kali pegi

.Anna. said...

haha bab orang tenung takut terrorist tu tak bley blah. keke.;P

eyh sebab ape bley pecah ek? cuak plak takut jadi kat kereta sendiri.

Carl Samsudin said...

kereta memang bermasalah!! tak suka bila kereta bermasalah..

siapakah aku. wesak day diorang tutup weiyh. terpaksa redah kuantan. ampun!!

Dilakochan said...

Perh sampai gak kuantan dgn tade aircond! Rilek je! HAHAHA.

Tak guna punye wesak day, hotel kat kuantan semua FULL! Ceytt..

Aku tgh duk menunggu kaba berita kereta aku lak, aritu kat kuantan langgar lobang baekkk punye dlm.
Jahanamm absorber gamaknye.

Carl Samsudin said...

owh yeke. dilla. ko bila nak turun jb plak? next week statik de perform!

Dilakochan said...

JB jauh!HAHA
Tunggu ade co-pilot nk ikot g JB,
insyaallah nnt sampai.

Takpun tggu statik ade event menarik2!

Time aku sampai JB, ko wajib bawak aku g makan tempat best2 kt JB!
JB kan syorrga makanan!

The Old Entry

Related Posts with Thumbnails