Thursday, June 17, 2010

" Singapura Dilanda Banjir "



Salam Khamis semua. aku kat sini just nak share sikit jek video yang aku copy dari youtube ini. banyak lagi video-video yang ada dekat youtube tu pasal 'flood on Orchard Road, Singapore'. aku tau pasal ini pon semalam dari member aku Zack. aku nampak dia post video pasal banjir ini dekat facebook dia. so aku terus la terjah ke youtube. rupanya banyak video pasal Singapore dilanda banjir ini. kejadian ni dianggarkan terjadi semalam or last two days.

If korang familiar dengan Orchard Road ini mesti korang akan rasa teruja dekat sini banjir. *ok ke perkataan teruja tu?*. Orchard Road ini actually merupakan antara tempat paling famous nak bershoping sakan. dekat sini all the branded things korang boleh dapatkan kat sini. dari Louis Vuitton hingga ke Jimmy Choo. if siapa yang pernah pergi London. tempat ini boleh diibaratkan macam Oxford Street dekat sana la. tempat orang gila bershoping. *tiba-tiba teringat bershoping dekat Primark. terbaik!!*. so bila Orchard Road ini banjir macamana diorang berbisness eh? boleh tak aku nak dapat respone2 dari kawan aku yang stay kat singapore macam Nur, Duraath and siapa-siapa lagi la. teruk ke? dengar rumors-rumors. banjir ini merupakan petanda kepada bencana alam yang akan menyusul. ini la akibat Global Warming. bangunan makin dibangunkan. alam makin dilupakan. fikir-fikir kan lah.

p/s: Spain kalah semalam. tak stress mana sebab ada 2 matches lagi. pada siapa-siapa yang msg aku time spain kalah 2. tunggu la korang....

3 comments:

TeRRoRRiZZ said...

serius blog dier bezzz.
da jatuh cinte dah

Carl Samsudin said...

ni comment di tempat yang salah ni. huhuhuhu.

ninaneno said...

baru last year pegi jalan2 sini...

whoahh... mcm tak caya plak situ banjir...

The Old Entry

Related Posts with Thumbnails