Tuesday, August 24, 2010

" Bila Hari Kiamat eh? "


.Gambar sekadar hiasan.

Salam Isnin semua. nak dekat 2 minggu dah kita lalui bulan Ramadhan tahun 2010 ini. lagi 2 minggu dah nak raya. banyak persiapan raya korang mungkin dah sediakan. aku ni baju melayu raya pon tak beli lagi. so duk alang-alang menghayati bulan Ramadhan Al-Mubarak ini aku nak share cerita sikit la dekat korang tentang 'bila datangnya Hari Kiamat?'.

Kita as manusia ini tak akan tau bila specifiknya hari kiamat itu. sumber-sumber dari barat banyak mengatakan yang tahun 2012 ini merupakan tahun terakhir bumi akan berputar. manusia semua lenyap dari muka bumi ini. itu bak kata orang-orang barat. bagi aku diorang created story-story ini untuk membuatkan kita ini takut. dan bergatung harap dengan mereka. ini semua program diorang nak mengawal minda kita. so jangan percayakan sangat infomasi-infomasi yang korang terima di internet ini terutamanya dari barat.

Korang pernah terbaca tenang 15 Ramadhan tahun 2012 ini akan lenyap 2/3 manusia di bumi ini? bagi yang percaya mungkin akan risau dan takut. ramalan ini jugak pernah dituliskan oleh penulis-penulis di barat. dan ada jugak yang mengatakan hadis nabi menyebut tentang huru hara yang bakal terjadi di pertengahan malam bulan Ramadhan jatuh pada 15 Ramadhan tahun 2010 iaitu bersamaan hari Jumaat. aku tak berani nak cakap apa. ini semua bergantung pada kepercayaan diri sendiri dan iman seseorang. yang pastinya kita as umat manusia ini tak akan tahu bila tarikh tepat hari kiamat. bagi diri aku sendiri aku tak berapa nak percaya tentang 2012 ini kerana terlintas di fikiran aku tentang berlakunya kiamat adalah selepas pemerintahan Nabi Isa A.S selama 40 tahun di atas muka bumi ini selepas turunya kembali.

Di sini aku nak share dengan korang entry dari Syahirul tentang 'kisah sebelum terjadinya kiamat'. korang boleh click 'sini' untuk membaca. banyak info yang berguna untuk korang hayati dan fahami. aku nak nasihatkan. jangan biarkan hidup korang dimanipulasi dengan pengaruh-pengaruh barat. percaya terhadap kebolehan diri sendiri. Wallahu a'lam.

Korang tahu tak pasal illuminati? freemason? benda ini korang patut tahu. supaya hidup korang tak diperbodohkan dan diperkotak katikan oleh dunia sekarang ini. korang boleh baca sedikit dari review aku pasal illuminati dengan click 'sini'. or korang boleh google it sendiri ok. yang pastinya korang HARUS tahu! selamatkan diri sendiri dahulu sebelum menyelamatkan orang lain. jangan agung-agungkan sangat LADY GAGA. dia merupakan antara musuh utama umat Islam. Thanks.

p/s: aku tak la sejahat-jahat syaitan. dan tak jugak sebaik malaikat. aku manusia,



11 comments:

Teletubis said...

Lady Gaga musuh orang Islam..betol3..pakai tah pe2..baik Teletubis..sopan...

Entri Cilanat!!!

Cilanat!!!Aku Nak Kawin...

syuE said...

wuuu..tbe2 gerun!

PIDUT ASiS said...

betul-betul..barat nak hilangkan fokus kita atas muka bumi ni je..

Post Terhangat...
Orang Malaysia Hati

Tertutup?

Diana Naubi said...

Haha. gerunkan once baca entry tu? i tak sanggup nak face any kiamat - macam lebih rela malaikat maut ambil nyawa i. i tak nak tersesat bila dah mcm-mcm jadi. sebab sendiri tahu iman tak kuat. huhu.

Salam ramadhan kawan! ;p

Shukjessa said...

yang aku pernah dengar dan tahu the exact tarikh tak siapa yang tahu. tapi yg aku dengar, ianya bakal terjadi pada hari jumaat, so jumaat bila tak tahu la kan.

ala dulu diorang percaya sangat teori Nastrodomus tu, konon2nya kiamat sekian-sekian tahun, tapi tak gak berlaku.

Pastu timbul lak isu bahawa satu kaum iaitu kaum Mayan dah dapat tarikh berlakunya kiamat yang dijadikan cerita 2012 tu.

Tp kalo kita perhatikan hari kiamat barat dengan kita lain stylenye. Yelah, kita lebih berpandukan al-Quran dan hadis.

Fatin Aliyya said...

thnx info ini sgt berguna.:)

Hamzah Ian said...

yang pasti kiamat kita tak tau..

anazeyy said...

btol tu kite sbgai manusia kene la pandai berfikir dan menilai sesuatu perkara sama ade yg tersirat or tsurat...

hanis said...

fitnah diorg la tuh kate kiamat 2012..

Maria Elena (Zarul) said...

lady gaga, rihanna, jay-z, beyonce, all the top aritsts, you name em, they're all illuminati. even katy perry!

just hope that people dapat detect their motives and avoid them. =)

eykameow said...

berita faham .

The Old Entry

Related Posts with Thumbnails