Monday, August 2, 2010

Lafaz Niat Puasa Ramadhan dan Berbuka


Salam semua. monday blues. huhu. last week aku ada tengok program Imam Muda dia Astro Oasis. dah tau da pemenang dia Imam muda Asyraf. bagus jugak program yang macam itu dari program macam Akedemi Fantasia tu kan. sejuk hati aku tengok program tu. *tapi masa tengok tu still pakai short, hehe*. so alang-alang nak puasa dah kan lagi 2 minggu ini. mesti ramai jugak yang duk terkebil-kebil nak mengingat lafaz niat puasa dan berbuka puasa kan. so dekat sini aku ada nak ajar sikit la macamana. *dari Imam muda Carl Samsudin, hahahaha*.

Lafaz niat berpuasa:


.nawaitu sauma ghodin 'an adaa i, fardhii shahri ramadhaana haadzihis sanati lillahi ta'aalaa.

Lafaz niat berbuka puasa:

.allahumma laka somtu wabika aamantu wa 'alaa rizqika afthartu birahmatika ya arhamarrohimin.

p/s: selamat beramal. kurangkan drama rama-rama.



3 comments:

Hidayah Ismawi said...

Bagusnya..nanti season 2 kena masuk tau ;)

Thanks for posting this.. kena ingat gak niat kena betul.. takleh pakai lafaz2 je.. (dekatnya Ramadhan kan?)

MY LATEST POST: The Sorcerer’s Apprentice

Shukjessa said...

yeah selamat menunaikan solat terawih, aku berazam nak cukupkan sebulan (harap2 takde godaan sangat la) salam berpuasa buat semua =)

AUR said...

Alhamdulillah...ingat mengingati...gua pun kekdang tersasul jugak..maklumlah menda setahun sebulan je....Timakasih..

Banyak la saham akhirat lu...hehehe...selagi ada yang baca,selagi tu la saham naik...

The Old Entry

Related Posts with Thumbnails