Monday, November 1, 2010

Carl dot Tv - Episode 1 (Statik)



 Salam semua! salam berhujung minggu. if korang rasa free-free dan banyak masa terluang, sila-silakan lah tonton video dari Carl dot Tv ni yeh. ini actually 1st episode Carl dot Tv. so untuk 1st episode ini, aku menginterview satu band dari Skudai, Johor Bahru. video ini aku rakamkan 100% dengan menggunakan Nikon D5000, lens 50mm f1.8. aku tak menggunakan sebarang kelengkapan audio seperti microfon. so sound dia agak kurang sikit lah. part yang paling susah sekali aku nak siapkan adalah part 'jamming'. part tu orginal dia sound sangat rabak. faham-faham la aku rakam dalam studio jamming. so direct sound ke kamera aku memang la akan pecah. so aku kene susunkan balik tempo-tempo dia mengikut lagu asal. mengambil masa setengah hari jugaklah aku menyiapkan video ini. tapi aku rasa berpuas hati akhirnya aku mengeluarkan Carl dot Tv dengan hasil usaha aku sendiri. banyak-banyak terima kasih pada sesiapa yag terlibat. "at least we try". kutukan dan kritikan korang semua amat aku harapkan. untuk video yang lebih baik bolehla ke 'vimeo'.

p/s: setakat nak mengutuk dan mengecam, tetapi tak berbuat apapa. sometimes less is more =)


11 comments:

wannurfazrini said...

HAHAH thumbs up to carl . I suka part hassan keluar bwh drum . eh muat eh dia kat bwh tu ? :p

nurul nadea said...

cool gila ko buat mcm ni..nmpak effort ko disitu =)

tp cara belle cakap macam baca skrip..ko train la dia jd pengacara carl dot tv yang best..muka dah cun. tapi cara dia x best..

sorry, just my 2 cent^_^

btwn, video nih ada untuk mana2 program ke?

Fadhio said...

nice video...nmpak cam ko rakam utk siaran tv btol....cume la kan,sound lah....kalo dapat buang noise tu,lagi terbaek....kipidap!

Anonymous said...

like2... upcoming video interview aku nk involve bleh x??-budakblur-

petisuara said...

tym statik ckp2 2 xdgr pape weh..mcm mumbling je..mb dbb bunyi ape tah kat belakang 2..pas2 video die cm xterang sgt sbb mlm kot..mcm gelap..ko buta time pg la

petisuara said...

ngek betol la..sume aku typo...

Anonymous said...

is a good start but i dont like the statement about atleast we try or u try, kutuk la,mengecam la..pergi mampus laa diorang nak cakap ape..do whatever u like dude.
good luck! ;)

Dilakochan said...

Nice one!

Nnt kasi sumbat vid.
dkt Bentley plak.

Haziq gagap!

PhotoFreak said...

idea best..
tp ramai dh ckp..
noise kasik kurang sket lg..
xpe2...
effort tu ade..
hehe

lisz. said...

ade certain soalan yang kurang relevan..

e.g :

so korang akan kahwin lah?


mungkin kena plan sikit soalan2 before interview..

keep it up..

meydi suka suka said...

tumpang tanye .. cruz studio ni kat belah mane ye? dalam taman u ke?

The Old Entry

Related Posts with Thumbnails