Monday, October 4, 2010

Harga Rokok Naik Mulai 4 Oktober 2010



Salam! berita gembira dan kurang mengembirakan bagi sesetengah orang. mulai esok (Isnin), 4 Oktober 2010, harga bagi sekotak rokok 20 batang akan naik dari RM 9.20 menjadi RM 10.00. kenaikan harga sebanyak 70 sen merupakan kenaikan yang paling tinggi setakat ini berbanding tahun-tahun sebelumnya iaitu sebanyak 10 sen hingga 30 sen. bagi rokok yang grade dia lagi tinggi, harga sekotak rokok 20 batang akan berharga RM 14.00.

Apa pandangan korang tentang kenaikan harga rokok terbaru ini? bagi aku bagus la. boleh aku berhenti dari membeli rokok. jimat duit dan amalkan kehidupan yang sihat! hahaha. mungkin smoker tegar sedang sumpah seranah apa yang dilakukan oleh kerajaan ini. bersedialah membelanjakan RM 300 sebulan untuk sekotak rokok sehari!!


p/s: rokok penyebab utama cancer. fikir-fikirkan lah.



18 comments:

enuLwanie said...

mungkin kuranglah perokok tegar.

momguess said...

gua suka jer kalau harga rokok naik
sbb xefect kat gua lasung

0sh!Nz d' sen0r!ta said...

idea bijak. lagi bijak kalo banned tros rokok kat malaysia. hihihi

Anonymous said...

kimeks! punye kerajaan..

Ahmad Hidayat said...

Kerajaan nak cari duit raya lebih..kalau nk bagi rakyat brenti mrokok..baik haramkan je penjualan rokok kat malaysia..tak cekap lansung..haha

BlogBosan said...

Bagus ar kalo rokok dah naik harga.
harap2 rakyat Malaysia dapat benti isap rokok.
kurang risiko kanser, kurang risiko sakit jantung, strok, n sewaktu dengan nye.

Mankuchai said...

hmm maka banyak lagi rokok seludup di Malaysia nih...

juajui said...

lepas ni lagi byklah org dpt sakit kronik sbb sume smokers rsort to rokok haram yang mana efeknye lagi haram jadah dr rokok halal. haish.. kene byk minum air dn mkn sayur ni

NADIA RAHIMI said...

Mencari bakal suami yang tidak merokok *iklan :p*

wannurfazrini said...

yeah suka woh dgr berita ni . maka para perokok tak sggup nak kuarkan duit utk beli rokok dan mereka takkan merokok

Shukjessa said...

btol2, makin byk la rokok dari seberang lari cukai...hehe.

time arwah ayah aku hidup dulu, dia boleh hisap dekat 3 kotak sehari, 25 batang sekotak...

tp dulu2 rokok murah lagi lah.

kalo sifir camtu nak hisap 3 kotak, aku rasa boleh bayar ansuran rumah or kerete dah tuu

Sharinginfoz said...

agak-agaknya berapa harga yang menyebabkan org berhenti merokok?

babyblogger said...

merokok sikit2 cukup la..sekadar lepas gian. hihi

Dilakochan said...

Takyah jdik perokok tegar lagi dah. ;)

Nk rokok pun rokok lah.
Pada penyedut okok, Takpayah sampai sehari disedut nye habih satu kotak..

Rokok pada pada je.

Anonymous said...

haha. Naik pn naik la. Byk lagi leh cari rokok seludup ke, rokok gulung ke, rokok daun ke...

Jgn terkejut kalo pasni, staff awam semua makin tersepit duit. mkin byk rasuah.. ROkok skg lebih bernilai dari dulu.. hahahahaha

ProfHariz said...

Semoga perokok bolehlah kurangkan membeli rokok :)

New Entry ProfHariz
Pembohongan Sejarah Dan Dunia Akhir Zaman

Anonymous said...

mmg s*al harga rokok naik...mcm pukimak...kalau kerajaan malaysia xnk bg rakyat hisap rokok dan nk amalkan gaya hidup sihat...haramkan tembakau di negara malaysia ni...biar mampus kerajaan malaysia ni xde dpt income dr hasil tembakau...mmg s*al njib dan sekutunya..bodoh kerajaan malaysia ni...

Anonymous said...

sial kerajaan malaysia ni sbb naikkan harga rokok...najib mmg nk mkn duit rakyat sbb dia dh miskin xde duit....babi punya kerajaan malaysia ni..baik ko hapuskan semua rokok2 yg ada kat malysia ni haram kejadah punya kerajaan malaysia...u'all fuck umno...

The Old Entry

Related Posts with Thumbnails