Monday, February 21, 2011

Readers Suka Baca Pasal Apa?

Salam kepada all my readers blog aku. Hari ini hari Isnin. Hari baru diminggu baru. Hari ini patutnya aku nak story pasal kedai jual casing henpon. Tapi aku lupa bawak SD card aku ada dalam kamera. So tak boleh nak sumbat gambar lah. jadi tak best lah. So aku buat keputusan hari ini aku nak story sikit pasal 'Readers Suka Baca Pasal Apa?'.

Readers ini diketogerikan sesiapa sahaja yang duk suka membaca. Dalam arena blogging ini aku specifikasikan readers ini as orang yang duk baca blog-blog yang ada. Readers ini termasuk lah guru tadika, pengetua sekolah menengah, student universiti, pekerja mekdonal, pegawai kerajaan dan penggali kubur. Entry yang macamana yang redears suka baca? korang tanya diri korang sendiri sebab korang sendiri merupakan salah sorang redears yang aku maksudkan. Aku nak listkan sedikit ciri-ciri entry yang macamana yang readers suka baca. *drumroll*.

1. GOSSIP.
Readers memang amat suka baca gossip-gossip ini. Terutama gossip artist, gossip ahli politik letak ketepi sekejap lah sebab most of them dah tua-tua, so gossip orang tua-tua ini tak berapa menarik untuk amik tahu. Tapi tahukah anda blogger yang buat gossip-gossip artist ini menanggung bebanan yang berat? Bukan sahaja di dunia tetapi di akhirat nanti. Hang duk sedap canang pasai artist tu artist ini. Hang tak tahu kadang-kadang hang duk mengumpat orang. Tahukah anda mengumpat itu lebih teruk daripada membunuh? Tahukan anda bila entry anda pasal gossip bila dikomen oleh readers anda, anda yang bakal menanggung dosa mereka? Makin banyak hits makin banyak lah dosa hangpa! GOOD! *Siapa blogger yang paling hebat mencanang gossip ini?*

2. KECANTIKAN
Ini sangat lumrah alam. Orang akan suka bila nampak benda-benda cantilk. Tak kira lah rambut cantik ke, siku cantik ke, bontot cantik ke, kasut cantik ke. Tapi bila muka cantik pasti meleleh air liuq. Bagi blogger yang rasa muka dia cantik atau hensem, korang mempunyai kelebihan disitu. Readers korang memang suka tengok muka korang. Korang buat lah aksi macamana pon readers akan tetap comments kipas bontot punya.   If korang camwhore time korang berak pon readers korang adore korang lag. Cuba lah try. Bila orang cantik ini senang je nak laris blog dia. Cantik ini satu bonus! Bila anda cantik plus dengan penulisan anda yang superb memang anda mempunyai pakej lengkap. Tak gitu Hamis? Hang tulis pasai selipar hang tertinggal kat luaq pon orang duk beriban-riban komen. Cuba orang lain? Haremm. 

3. POLITIK
Bila korang tulis pasal politik, nak-nak korang mengutuk kerajaan atau parti pembangkang pasti ramai yang duk terhegeh-hegeh nak bagi pendapat sekali. Duk sama sibuk macam tau pasal politik. Duk sama sibuk nak mengutuk parti tu lah parti ni lah. Macam lah tahu sangat. Tapi bab-bab politik ini memang laris if hangpa pandai duk menulis. Serious shit. Cuba try. Cuba korang duk mengutuk salah satu ahli politik glamer kita. Nak-nak yang bini dia wajib keluar di Bullshitin Utama. Dengan rambut banglo tebuan. Cuba lah!

4. MERAPU
Ada blogger yang suka merapu ini. Pasal pen dia guna malam tadi pon dia nak tulis. Pasal sos kicap keropok malam tadi pon dia nak tulis. Pasal bini dia pakai stokin apa pun dia nak tulis. Ini mengarut lah ni. Lu macam mempergunakan readers lu lah. Penat readers lu linkan blog lu kat sidebar blog dia. Nak tunggu update dari lu. Tapi bila lu update tajuk nak kasi gempak. '1st nite with her'. But then bila readers lu bukak cite pasal lu pakai baju tertulis 1st nite with her. Memang nak kene penyepak satu! Lagi satu jangan lah tunjukkan diri korang tu pevert sangat dengan nak canang tajuk entry hang tu seghairah mungkin. Bodoh lah macam tu. *korang pernah perasan tak ada blogger-blogger macam ni?*

5. AGAMA
Bila cakap bab agama. Semua malas. FAKYOU!
*Takda mood dah nak sambung bila sampai ke AGAMA*

p/s: Bloggers. InsyaAllah dalam bulan 5 akan ada blogger gathering + sikit talk dari MelRomeo dan aku. InsyaAllah jugak cik Fatin Liyana mungkin terlibat. Tq.



14 comments:

Melz said...

reader suka citer baca pasal kau .. hahahahahaha...

WTF..

citer bab agama , kalau salah kompem banyak 'bajet ulama' memekak.. seryes gua cakap..

gua citer pasal isu valentine tuh .. banyak gila vavi citer pung pang pung pang..*dalam email.. takda teluq gila .. penat kot gua letak comment form. kah kah kah..

EB said...

Aku baca smua...
Pastu aku buat ksimpulan.. Bagus x bagus..
X bagus aku ignore...

tp stuju pasal bab agama...
Aku bnyk juga la post pasal tu tp x rmi yg baca..
Hehehe lg lg la pnjg bjela.. hehehe...

Dea said...

Saya suka baca blog Carl , tkde dlm list pun readers suka baca blog carl , tapi nak jugak ! :D

Cik Nathrah said...

gathering tu kalo blogger yg x femes leh join x? huhu

sab said...

terbaik dr ladang. :D
sokong. :)

Anonymous said...

Iman x dapat diwarisi oleh cucu dari seorang datuk yang bertakwa..

nn said...

baca pasal everything. tak kesah pun mana-mana tapi selalunya part politik... kureng aa. malas nak pening. hoho

Anonymous said...

shallow gila la hang. bace kasi input banyak sket atas tu

Ninja said...

Saya suka benda yang kelakar

SyahmiFikri said...

ces!
bila bab agama jer semua tak baca kan..

aku suka baca yg free style.. tak kesah apa2 pon.. tapi bab gosip kureng!!

bsyairi said...

yang bab merapau tu x jumpa lagi stakat ni..haha..

Dilakochan said...

Hahaha. Tang merapu tuh ade kt belog aku tuh!!

Mmg sah sah kecantikan tu BONUS ah kt mekaa yg HOT HOT gituww. Kasi lah entry busukk mana sekalipun, ramei haje kasi komen kipas montot tuw!

hazman aka species1980 said...

rasanya lebih kepada yang berbentuk informasi....

Lizzie Yasmin said...

aku suka baca benda yang jarang orang tulis or malu mau tulis, dan tak pernah terpikir walaupun jadi hari- hari..

The Old Entry

Related Posts with Thumbnails