Wednesday, April 27, 2011

Kenapa Nak Kene Jadi Anonymous



Assalamualaikum.

Hello readers semua. Hari ini aku nak bercakap sikit lah pasal orang-orang yang duk suka jadi Anonymous ini. Kenapa suka jadi anonymous bila nak menegur kesalahan orang lain? Kenapa tidak menjadi diri yang sebenar bila nak menegur kesalahan dan kelemahan orang lain? Apa salahnya dedahkan identiti anda so that any kesalahan nanti boleh rujuk kepada hang balik. Ni bila hang jadi anonymous macamana aku nak pergi berjumpa hang bila aku dan rakan-rakan buat salah. Jadi lah orang yang berani menegur. Bukan hanya menegur tetapi pakai topeng tutup muka. Nak jadi macam superhero ke? Dah-dah la bila nak menegur orang dengan menjadi anonymous. Seriously aku tak kesah pon if hang nak tegur aku sekiranya aku buat salah. Atleast bagi tahu la aku siapa diri hang. Then bolehlah aku jumpa hang discuss balik apa salah aku. Baru profesional. Ni ibarat lempar batu sorok tangan. Apeadehal? Lepas ini if nak hentam aku or nak tegur aku better lah guna identiti hang yang sebenar. Baru berani namanyakan. TQ.

p/s: Pengecut namanya.


15 comments:

Lizzie Yasmin said...

Anom, suke nak hentam orang tp takut orang hentam balik.. takut dengan pendapat dan kata - kata sendiri..

nurayunni said...

btl...jadi dri sndri je...

Nem0 o0h Nem0 said...

kalau kita kena kritik,boleh ke kita terima dengan hati yg terbuka? tak semua boleh cmtu.nanti mesti kita hentam org tu balik,tu yg rmai lagi suka jd anon bila nk kritik..hihi

Encik Psychopath said...

haters nak tengok mcmane mangsa memberi respon.

samada bertenang atau tindakbalas.

teha said...

betul tu..diorang ni memang pengecut.nak hentam org guna identiti anonymous. tgk sini...

http://tehanurfateha.blogspot.com/2011/04/kebuntuan-dan-persoalan-anonymous.html

Terbang Bersamaku said...

mybe, sbb anoying mouse nie suke "baling batu tp sorok tangan"..klu nk tegur tue biar lah berani, buat ape nk soro2 ..betul x..?

SyahmiFikri said...

mereka pandai berkata2..

tapi takot dibayangi kata2 mereka sendiri..

tuh la anon!!

Hazman said...

biasa laaa... cara yang mudah untuk mempertikaikan seseorang atau sesuatu topik itu

Chybee said...

entah kenapa la nak berhasat dengki and mengutuk2. takde faedah pon. serius tak faham mcm mana otak anon ni function. kan elok baik2 je

muhsin.aminudin said...

dua sebab oang boleh jadi anonymouse,
1. dia mahu melahirkan something yang dia takkan boleh cakap bila dia berdepan atau menggunakan identiti sndri. Boleh dikatakan confident level dorang ni rendah. Tp bila menjadi orang lain, or identiti lain. Dia lebih yakin dengan watak yang dicipta

2. senang nk lepas, takkan kantoi, play safe.

AUR said...

itu org yg tak berani menhadapi realiti...Tada tolor pnya olang...

Sang Penglipur Lara said...

i say what i have to say.
not for you, but it's my responsible.

-Anam.

Anonymous said...

i don't know if you read my blog.
but i glad u change ur blog header.
and make statement showing more muhammad khalif samsudin than carl samsudin.

Anom, if you dun like them, just deete them option for anom when people are about to comment ur post. easy.

-i dun put my name here, bcoz i believe in u to 'already know' me enough. i mean, u should have.

hamzah ian said...

haha..kalau komen baik2 mesti letak name.. tak baik letak anon la..

nnt kena serang balik lak.. orang malaysia bukan buleh trima komen negatif ni..hahahaha

lisa said...

mungkin anon ni taknak malu kalau org tahu siapa dia. malu, sian dia. haha

The Old Entry

Related Posts with Thumbnails