Tuesday, December 27, 2011

Selamat Pengantin Baru Liana Zainal dan Khairi

Assalamualaikum.

Aku adalah orang yang amat susah nak ke majlis perkahwinan. Tahun ini 2 majlis sahaja aku pergi. Yang pertama pada bulan Jun, itu pun disebabkan kawan baik aku kawin. Yang ke dua semalam, 24/12/2011, Majlis Perkahwinan Liana Zainal dan Khairi yang dibuat di rumah pengantin perempuan di Bukit Jelutong, Shah Alam. Thanks Liana for the invitation for me and Belle Yahya. Sadly Belle tak dapat hadir sebab dia ada kerja yang perlu diselesaikan dekat Sungai Petani. So aku bawak lah kawan aku untuk jadi peneman.

Aku gerak dari Putrajaya dari pukul 1.30 dan sampai dekat rumah Liana around 2.15.  Sampai-sampai je aku tengok ramai betol orang dengan theme color wedding Liana color pink+yellow. Pastel color yang redup mata memandang dan color-color yang most photographer suka untuk buat photoshoot. Nice. Sampai sahaja terus terjah cari makanan. Lapar sebab seharian tak makan. Dia punya makanan memang best. Tak silap aku ada daging 2 jenis, ada ayam golek, ada sotong, ada ikan dan macam-macam lagi. Naik rambang mata aku nak makan. Sumpah sedap. Ini bukan bodek.


Kad jemputan dan Lolipop yang kreatif.


Kalau sesiapa lalu dekat kawasan ini diharuskan BERHENTI dan wajib makan. betol...

Me and Liana Zainal & Husband

Me and Eyriqazz - eyriqazz.com

Tengah-tengah syok amik gambar dengan Liana, aku ternampak libat seorang blogger ini. Lah! Rupanya Eyriqazz ada datang sini. Nak dekat 20 minit jugak lah aku dengar si Eyriqazz ini cerita masalah-masalah dalam dunia blogging Malaysia ini. Macam-macam cerita rupanya. Politik banyak sangat. Hati-hati lah pada sesiapa yang baru nak berjinak dengan dunia blogging ni ye. Payah. Banyak dugaan.

Kaki-kaki menulis.

Kalau hang tak kenal gadis ini. Better stop berblogging la eh. Ini adik Liana. 

Sebelum balik dapatlah apa entah Hanis dengan Aunty Nani panggil benda alah tu. "Bawa berkat". Dia macam lauk-lauk majlis tu harus dibawa balik sekali untuk dapat berkat. Kalau makan nanti mungkin tahun depat ada berkat untuk berkahwin kot. InsyaAllah. Amin. Ini mak Liana, Aunty Nani Rostam.

Last wedding yang aku datang tahun ini. Nice. Great food, great theme and great people.

" Selamat Pengantin Baru Liana Zainal dan Khairi. Semoga kekal ke Syurga "

p/s: Pada yang sharekan entry aku "Perkahwinan Jahiliah: Menggalakkan Maksiat". TERIMA KASIH BANYAK BANYAK. Respon yang amat menggalakkan. =)


12 comments:

Why Farouk said...

wow,percaya if u ckp mknn dia ssedap2.. cuz dey'all really have a good taste of food

luqman zakaria said...

wah! selamat pengantin baru to them!and jeles sikit sebab u dpt jumpe hanis//T__T..

The Real Nurna Azrin (^_^)v said...

waahhh,,, congrettt..best nye dpt pegii

Mell Taufik said...

BERKAT tu popular kat johor... orang jawa johor selalu bagi kat tetamu yang datang majlis kawin, kenduri dan tahlil.. :))) anyway, adik pengantin yang macam kawin pulak.. haha :)

Dilakochan said...

Cantikkknya hanis zalikha!

Meriahnya sunguh majlis. Berapa bnyk khemah naik tu!

Selamat pengantin baru tuk pasangan liana zainal n husband.

Carl dh amik BERKAT tu, tahun depan klw majlis jadi, jgn lupa anta kad jemputan tau! :P

cimOt said...

adeknya femes..

Carl Samsudin said...

Seriously makanan dia memang sedap. Lupa nak amik catering apa yang diorang gunakan. Orang2 yang datang dekat sana pon cantik2 belaka. Rambang mata. Tapi enjoy lah. Thanks Liana againnnnn!

Lelaki Ini said...

slmt pngantin baru!

RazFiRa said...

a'ah org johor panggil lauk kenduri tu berkat. hehehe

ingatkan 1 Malaysia panggil berkat...

~cik atin~ said...

meriah betol majlis kawennye.. he3

Anonymous said...

org jawa selangor pon ade bagi berkat mcm tu gak gayenye tp skrg dh nk ilang dh,,,,,huuu

Kimberly Schuler said...

wah! selamat pengantin baru to them!and jeles sikit sebab u dpt jumpe hanis//T__T..

The Old Entry

Related Posts with Thumbnails