Sunday, January 1, 2012

Perhimpunan dan Demonstrasi Mahasiswa UPSI


Assalamualaikum


"Orang nak berpolitik dia pon nak berpolitik jugak lah wahai anak melayu universiti ni. Universiti bukanya tempat untuk belajar berpolitik. Bukan tempat berdemonstrasi. Universiti tempat mempelajari ilmu alam. Segala jenis ilmu. Nak berpolitik sekali pon tunggu lah habis universiti. Di universiti pon masih dibawah tanggungan ibu bapa and pinjaman loan. Dah kerja, dah ada duit sendiri baru lah berpolitik. Buat demonstrasi tak semestinya menjadikan pandai dalam politik. Budak-budak melayu je yang bedemonstrasi. Ada budak-budak cina/india? Tak bermaksud diorang bodoh. Kalau takda moral value yang tinggi. Mintak maaf lah. - bukan pro kerajaan mahupun pembangkang. bukan pro sistem demokrasi. cuma menantikan kedatangan sistem khalifah. TQ." - Carl.S, 2011.

"Tak semestinya UMNO tu memperjuangkan Orang Melayu, UMNO tu betul. Tak semestinya PAS tu memperjuangkan Agama Islam, PAS tu betol. Kan Melayu itu Islam. Kenapa tidak sahaja UMNO dan PAS itu memperjuangkan Melayu dan Islam untuk menentang musuh-musuh Islam. Ini bergaduh sesama bangsa, sesama agama. Musuh-musuh Islam tersenyum je tengok gelagat bodohnya bangsa dan agama kita. Akhir zaman bukan UMNO vs PAS. Tapi Islam menentang musuh-musuh Islam. Mari lah bersatu. Bentuk satu SISTEM KHALIFAH. Cukuplah jadi Melayu beragama Islam yang jahiliah. Jahiliah sepertimana zaman tiadanya nabi-nadi dan kitab-kitab Allah SWT." - Carl.S, 2011.

p/s: This is 2012. A year of human kind history.



3 comments:

HyRoSSa aNniE said...

mintak maaf la...tp ini ke bakal2 cikgu malaysia???

sedihnye tgk org yg tak serik2 wat demonstrasi jalanan...tggu la pilihan raya untuk mengundi mane yg kite rase betol.. ape slhnye mase yg terbazir tu belajar mcm mane nak naikkan ank bangsa sbb ank2 kite kelak bergantung pade mereka...

manusia skrg cetek akal ke???

qalif said...

maaf berkata :

tertarik dengan ayat anda "kan melayu itu islam"

Melayu itu bukan islam, melayu hanya bangsa tapi islam itu agama, dan melayu juga ada yang tidak islam.

btw nice entry. ;))

Tonyfjzl said...

mintak maaf la...tp ini ke bakal2 cikgu malaysia??? sedihnye tgk org yg tak serik2 wat demonstrasi jalanan...tggu la pilihan raya untuk mengundi mane yg kite rase betol.. ape slhnye mase yg terbazir tu belajar mcm mane nak naikkan ank bangsa sbb ank2 kite kelak bergantung pade mereka... manusia skrg cetek akal ke???

The Old Entry

Related Posts with Thumbnails