Friday, February 17, 2012

Wasiat Dari Penjaga Makam Rasulullah SAW

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Khas untuk Diriku, Keluargaku dan Sahabat-Sahabatku.

Baca dan fowardkan kepada seberapa banyak orang Islam. InsyaAllah.

Pintu Emas Makan Nabi Muhammad SAW

 Ini adalah surat wasiat dari penjaga makam Nabi Muhammad SAW iaitu Sheikh Ahmad Maeine (Saudi Arabia). Pada suatu malam ketika membaca Al-Quran di makam Rasulullah SAW, selepas membaca lalu hamba tertidur, dalam tidur hamba bermimpi didatangi Rasulullah SAW lalu bersabda kepada hamba, dalam 60 000 yang meninggal dunia di zaman ini tiada seorang pun yang matinya dalam keadaan beriman.

(a) Isteri tidak mendengar kata suami.
(b) Orang kaya tidak lagi bertimbang rasa.
(c) Orang tidak lagi berzakat dan tidak membuat kebajikan.

 Oleh itu wahai Sheikh Ahmad, hendaklah kamu menyedarkan kepada orang membuat kebajikan, kerana hari penghabisan (hari kiamat) akan tiba di mana bintang akan terbit dari langit, sesudah itu matahari akan turun di atas kepala. PESANAN HAMBA INI :

(a) Berselawat - untuk junjungan Nabi kita Muhammad SAW.
(b) Bertaubatlah - dengan segera sementara Pintu Taubat masih terbuka.
(c) Bersolatlah
(d) Berzakat - jangan ditinggalkan.
(e) Menunaikan Fardhu haji - bila berkemampuan.
(f) Jangan menderhaka kepada kedua ibu bapa.

UNTUK MAKLUMAN

1. Seorang saudagar dari bombay telah menerima surat ini dan beliau telah mencataknya dan mengirimkan kepada orang lain, dia kemudiannya dianugerahi Allah dengan mendapat keuntungan yang besar dalam perniagaannya.

2. Pada tahun 1977 Tun Dato Mustapha bekas Ketua Menteri Sabah menerima wasiat ini kemudian mengarahkan setiausahanya mencetaknya dan menghantarnya kepada orang lain, maka selang beberapa hari kemudian dia telah mendapat hadiah dari kebajikan masyarakat di malaysia timur.

3. Di Terengganu, seorang pekerja bengkel kenderaan telah menerima wasiat ini dari pengirim yang tidak dikenali yang datangnya dari Perak lalu beliau membuat salinanya seperti yang dituntut mengendahkannya dan Alhamdulillah dia dianugerahkan oleh Allah seorang gadis berakhlak mulia seperti yang dituntut oleh Islam.baginya anugerah ini paling agung dan tidak ada tandingannya.


Berkongsilah wasiat ini. InsyaAllah anda memperolehi sesuatu dari YANG MAHA KUASA dengan penuh keyakinan pasti ia akan menerangi hidup anda dengan nikmat kebahagiaan hidup. ISNYA'ALLAH.

Kata Sheikh Ahmad lagi. Jika apa yang hamba katakan ini tidak benar, biarlah hamba mati dalam kekufuran dan hamba tidak mendapat perlindungan dan syafaat Rasulullah SAW. Naaauzubillah. Oleh itu hendaklah ditulis atau dicetak dan disampaikan kepada orang lain. Insya'Allah dalam masa 2 minggu anda akan berolah kebahagiaan dan ingatlah lakukan ini dengan hati yang ikhlas dan janganlah diabaikan atau dibiarkan

TOLONG SEBAR KAN KPD UMAT
ISLAM.... SEBARKAN WASIAT NI KPD UMAT
ISLAM


p/s: Sahabat-sahabat sekalian. Doakan untuk aku dapat kerja baru ye =)

10 comments:

Dilakochan said...

Aminnn.

Dengan pesanan mulia yg kau kongsi ni, insyaallah pintu rezeki, and kerjaya baru ada menanti utk ko carl!

Carl Samsudin said...

Kalau dah usaha, kalau dah berdoa. Jangan lupa bertawakal. Percaya kepada Allah dan hanya kepadaNyalah kita mengharapkan segala sesuatu.

-Incek Fik- said...

Assalamualaikum sahabat..

harap didelete entry ni kerana ianya ternyata surat berantai yang palsu. tolong jangan sebarkan, kerana ia merupakan fitnah dalam agama Islam..

sila rujuk entry ini:

Jawapan kepada Surat Berantai


**sekadar berkongsi, supaya kita tidak terburu-buru menyebarkan benda yang tidak diketahui kebenarannya :)

lina said...

salam Carl - Kalau benda yg baik saya sgt pecaya sama ada berantai atau tidak matlamat nya satu ingat mengingati adalah satu amalan yg baik. Saya tidak nampak apa yg telah dikongsikan disini fitnah....Ber Mimpi Rasulullah ternyata BENAR sama Sekali.

syazwani said...

mohon copy eaa... :)

SarahSaie said...

maaf, sudah dimaklumkan mengenai kisah ini. Malah sudah dbahaskan mjlis ulama,hal ini bleh mruntuhkan akidah Umat Islam. Mmg jika dpandang secara kasar ia bdatangkan kbaikan, ttapi apabila dperhalusi.. seolah2 kita mgharap ganjaran dsbalik smua ini. ingatlah,Hidup kita hanya ingin mendapat REDHO ALLAH..jgnlah kita mgharap ganjaran lain selainNYA kerna tersalah niat kcundang kita bertemu dgnNYA..(Koleksi Imanmu)

Anonymous said...

benda karut dan khurafat.jgn la buat agama islam yg agung ini dicampur adukkan dgn perkara2 yg x ade asas.sudah la dalam masyarakat melayu itu sendiri telah mencampurkan islam dgn budaye&adat kuno lgi karut.

Anonymous said...

Dah keluar fatwa mengenai perihal surat wasiat ini yg sebenarnya dikeluarkan oleh paderi dari Texas. Sila dapatkn fakta anda.

Anonymous said...

Tak betul. fitnah kpd Nabi s.a.w. sy pernah mendapat sms mcm ni dlm telefon.

Md.azani Jonrider said...

Amiin...yarab'alamin....

The Old Entry

Related Posts with Thumbnails