Thursday, June 21, 2012

Abraham Lincoln: Freemasonry Hunter

Assalamualaikum.

Abraham Lincoln Vampire Hunter

Aku baru sahaja selesai menonton satu cerita yang digarap dari sebuah buku Seth Grahame Smith, Abraham Lincoln Vampire Hunter. Hampir 2-3 bulan jugak lah aku tunggu cerita ini keluar wayang. Sebab kalau cerita tentang sejarah yang melibatkan presiden-presiden Amerika Syarikat ini aku teramat sangatlah suka. Tapi kali ini aku nak tukarkan nama tajuk cerita ini kepada Abraham Lincoln Freemasonry Hunter, bukan lagi Vampire Hunter. Tapi kenapa 'Freemasonry'?

Cerita ini bekisar tentang presiden Amerika Syarikat yang ke-16, Abraham Lincoln menentang 'Vampire'. Abraham Lincoln ini famous kerana dia antara presiden Amerika Syarikat yang dibunuh selain J.F.Kennedy. Abraham Lincoln  dibunuh oleh John Wilkes Booth semasa dia sedang menonton 'teater' - akhir cerita ini akan dapati Abraham Lincoln dan isterinya ke teater.

Ini antara cerita yang aku betol-betol fokus menonton. Sebab aku tau mesti banyak maksud-maksud yang tersirat yang ingin disampaikan oleh oleh penulis/pengarah kepada penonton. Dan apa yang aku dapat simpulkan disini berdasarkan kajian-kajian yang aku buat selama 3-4 tahun dalam 'conspiracy theory' ini adalah;

1. Vampire yang ditonjolkan di dalam cerita ini hanya disimbolikkan sahaja. Apa yang sebenarnya, Vampire itu adalah Freemasonry - satu pertubuhan pesuruh-pesuruh Dajjal.

2. Ini dapat diperhatikan secara jelas bila banyak adegan-adegan yang menunjukkan vampire-vampire tersebut sentiasa cedera disebelah matanya. Dan hanya meninggalkan satu mata sahaja untuk melihat.

All Seeing Eye

3. Vampire selalunya terkenal dengan 'immortality'. Tidak pernah mati dan sentiasa hidup abadi. Ini yang sebenarnya berlaku pada Freemasonry. Mereka ada dari zaman dahulu sampai sekarang.

4. Ada satu part di akhir sekali, apabila Henry (Vampire) yang selalu berdamping dengan Abraham Lincoln masih hidup sampai ke zaman Barrack Obama dan menjadi rakan baik Barrak Obama. Ini menunjukkan, Freemansory di Amerika Syarikat telah lama wujud sehingga ke presidennya yang sekarang.

5. Ada satu part yang aku paling suka. Dalam cerita ini, hanya satu sahaja senjata yang boleh tewaskan vampire-vampire ini, iaitu 'silver' atau perak. Apa maksud di sebalik 'silver' ini? Cuba fikir baik-baik. Silver adalah duit atau dalam bahasa arabnya adalah 'Dirham'. Maksudnya, untuk mengalahkan Freemasonry ini, kita kena menggunakan duit Islam kita, Dinar dan Dirham baru kita dapat menumpaskan gerakan Freemasonry ini. Kerana kukuhnya satu kaum dan kerajaan adalah dengan kukuhnya ekonomi mereka. Hapuskan ekonomi mereka dahulu dengan menukarkan dengan ekonomi Islam. InsyaAllah mereka akan tumbang!

*Ok lah sampai sini sahaja lah aku nak menaip. Tengah malam sangat dah ni. Otak aku pon dah tak boleh nak fikir sangat dah ni. Korang tengok sendiri lah cerita ini, dan pandai-pandailah korang menilaikannya sendiri. Banyak maksud disebalik cerita ini. THINK!

3 comments:

neyra shazeyra said...

hahahahahah good one

Dilakochan said...

Lepas baca entry ni, berkembang skit pemahaman aku disebalik cerita ni.

Frause said...

interesting

The Old Entry

Related Posts with Thumbnails